Hur kan våran värld vara så grym ibland?


Har ni hört det som hände i england? 9 killar våldtog en 14 årig tjej. Hur kan man göra så?? Jag antar att det inte bara är jag som aldrig slutar bli chockad?

Alla vet att skulle det här hända i något land där man ser ner på kvinnor skulle det bli annorlunda. Jag läste för några veckor sedan att en 13 årig flicka i Somalia blivit våldtagen av 3 män. Flickans föräldrar polisanmälde händelsen, och vet ni vad som hände? HON blev anklagad för otrohet pga brott mot sharialagarna. Sharia är ett begrepp inom islam och det man kan göra sig skyldig till inom sharia är äktenskapsbrott/sexuella relationer utanför äktenskapet, stöld, rån, falsk anklagelse för äktenskapsbrott och berusning.

Straffet blev att hon stenades till döds av ett 50-tal män. I artikeln står det "Steningen avbröts efter en stund och flickan togs upp ur gropen. En sjuksköterska kontrollerade om flickan var död. Det var hon inte och hon grävdes ner igen och steningen fortsatte till dess att hon var död." Är det inte hemskt? Nu när jag sitter och skriver om det här gör det ont i hela min kropp..

Vad anser ni om det här?

Ni kan läsa hela artikeln här


Kommentarer
Postat av: Kajsa

asså, fyfan vad hemskt :(

2008-12-30 @ 20:20:18
URL: http://livetmedautism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0