Babymama

Idag blir det en hemmakväll! Mamma och alla mina släktigar har åkt ut till landet för att sova där, så jag och älsklingen är ensamma hemma och då blir det massa mys! Vad ska ni hitta på ikväll? :)

Sitter och kollar lite på gamla bilder och hittade massa på mig och Luisa, en av mina bästa vänner. Vi träffas inte så mycket längre för hon bor rätt långt bort. Kommer ihåg att hon ringde mig i augusti och berättade att hon skulle ha barn! Tiden har gått jättefort och hon ska föda redan i April.

Jag kommer ihåg hur svårt allt var för henne i början. Hon var så himla ledsen för att jätte många vände ryggen till och inte stöttade henne, dom klagade en massa på att hon var för ung och sa att hon inte skulle klara av att ta hand om ett barn. Men jag har aldrig tvekat på henne, för jag vet att hon kommer bli en underbar mamma, och det vet hon också! Tyckte att det var riktigt starkt av henne att skita i vad folk sa och gå sin egen väg! Man kan klara av vad man vill om man verkligen försöker. Jag kommer ihåg att när jag hörde om andra unga tjejer som jag inte kände, som skulle ha barn, jag var ganska tveksam till vad jag tyckte om det. Men när det händer att någon som du står nära blir gravid när hon är ung är det en helt annan sak, jag vet att när andra ser Luisa kan tro att det inte kommer sluta bra. Men det gäller samma sak där som vad jag skrev här om dagen om när man inte ska döma någon om man inte känner den. För dom som inte känner henne kan inte veta om hon kommer bli en bra mamma eller inte eller hur? Om man är osäker ska man inte säga något förrän det kommer till skott. Luisa fyller 18 bara några månader efter hennes lilla bebis kommer till världen och jag tycker att det är alldeles lagom. Hon har ordnat allt och jag vet att hon är lycklig! Ni kan läsa om hennes gravidiet här, det är väldigt spännande, lämna någon gullig kommentar till henne också, så blir hon lite glad!


Kommentarer
Postat av: Anette

Åldern spelar egentligen ingen roll, beror helt på hur man är som person. Men hur som helst mognar man när man väl blir med barn. Jag 18 när jag blev gravid och skulle fylla 19 när sonen föddes. Det har gått hur fint som helst :) Nu var jag ju inte överdrivet ung, men jag känbde mig fortfarande väldigt ung. Men som sagt, när man väl är med barn så blir man mamma och då tror jag inte att åldern spelar någon roll!

2008-12-29 @ 21:25:53
URL: http://nettangrillspettan.blogg.se/
Postat av: Luisa

Gud vad du är underbar! Älskar dig <3

2008-12-29 @ 21:28:06
URL: http://luisac.blogg.se/
Postat av: tini

det kommer alltid finnas fördomar här i världen..



att få barn när man är ung är ett känsligt ämne idag; förr fick man barn vid ung ålder men idag är det inte lika vanligt. Idag är det mer karriär först och sen skaffa barn osv :p men är man mogen och känner att man klarar av det så varför inte? men såklart är det många andra faktorer som spelar in och är betydelsefulla såsom ekonomi och trygghet osv.



själv är jag 21 och ska nog vänta ett tag till :P känner mig inte riktigt mogen än hah..





kram!

2008-12-29 @ 21:31:27
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: emelie berglund

åh vad jag själv längtar :D

2008-12-30 @ 15:00:20
URL: http://emelieberglund.blogg.se/
Postat av: Nicole

Det kommer för hoppnings vis gå jätte bra. Kolla in denna tjejs blogg en vän till mig som fick barn väldigt väldigt tidigt 16 tror ja hon var. Och allt har gått galant, åler spelar ingen roll utan längtan och mognad! www.Langtarefterdig.blogg.se! Prata och bolla ideer med henne hon är KANON som både vän och ung mamma!

2008-12-31 @ 12:24:46
URL: http://nicolelee.blogg.se/
Postat av: http://ungmamma08.blogspot.com/

Jag fick min son två dagar innan jag fyllde 17 år. Fick min dotter två veckor innan jag fyllde 20.

Livet har varigt rätt tufft för mig, Men barnen lever ett bra liv och är världens finaste barn. Att man är ung har inget med hur man klarar mamma rollen, utan vad man har för värderingar.

Tror att din vän kommer klara sig jätte bra!

2009-01-01 @ 11:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0