Borde man få döpa sitt barn till vad som helst?

Somnade när jag kom hem från skolan idag var så sjukt trött! Vaknade vid 9 och det betyder såklart att jag inte kommer kunna sova på ett bra tag.

Kollade runt lite på aftonbladet nyss och hittade en rätt sjuk sak. En familj i USA har döpt ett av sina barn till Adolf Hitler. Jag vet inte vad dom tänker med, det är sjukt vad folk gör för att få vara med i tidningen. Jag tycker det är riktigt elakt att göra en sån sak mot sitt eget barn! Pappan säger i videon "Det är ett vanligt namn. Släpp det förflutna och lev nu." Visst han har ett sätt att tänka, med resten av jordens befolkning tänker inte så. ALLA människor reagerar när dom hör det namnet och dom reagerar oftast inte positivt. Tror dom att namnet kommer ge deras barn en ljus framtid? Mobbing kommer nog vara en självklarhet, men tänkt senare när han ska skaffa jobb. En ansökan där det står Adolf Hitler, folk kommer tro att det är ett skämt. Hur kan man göra så? Dom döper sitt barn efter en av dom ondaste människorna som funnits på våran jord. Eller kan man ens kalla Adolf Hitler mänsklig?

På videon ser man också i bakrunden en mantel som hänger på väggen med ett nazist märke, så familjen har ju visar klart och tydligt vad dom står för. Pappan nekar att han är nazist även fast han till och med har tatuerat in ett nazist märke på handleden. Jag tror att dom kommer få mycket problem efter att dom valt att gå ut i tidningen, eller vad tror ni? Ännu sjukare är det att en av deras andra barn heter "Aryan nation" Helt sjukt..



Jag blir riktigt upprörd av såna här saker
Kolla på videon här

Kommentarer
Postat av: Martin

Sjukt att det namnet gick igenom *

2008-12-19 @ 01:44:00
URL: http://randomlife.blogg.se/
Postat av: Miaa

Jag tror att ungen kommer byta namn när han blir äldre och fattar vad det är för ett namn egentligen..

2008-12-20 @ 19:29:42
URL: http://actioonradar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0